Samara! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Esther Buuren - WaarBenJij.nu Samara! - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Esther Buuren - WaarBenJij.nu

Samara!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Maart 2013 | Costa Rica, Sámara

Hallo lieve allemaal!

Hier mijn tweede blog: het duurde even, maar de dagen hier vliegen voorbij. Vorige week zondag ben ik aangekomen in Samara, waar ik het tweede deel van mijn talencurcus ga volgen. Toen we aankwamen was het bloedheet, even wennen dus. Mijn nieuwe papa Tico kwam me ophalen en we gingen naar hun huis. Het is hier compleet anders dan in Heredia, maar inmiddels ben ik helemaal gewend. Het huis is primitief en alles is open. De eerste dag had ik meteen 2 hagedissen in mn kamer, maar ook dat went, haha!
De familie is super lief en ze hebben 1 dochtertje. S ochtend wordt ik hier wakker gemaakt door het brullen van de apen, weer eens wat anders:)

Maandag was de eerste schooldag. De school staat pal aan het strand, geweldig! Heb hier super leuke meiden ontmoet die hier precies even lang zijn als ik, dus dat is super leuk. Dinsdag was een wat minder leuke dag, want ik was dood en dood ziek. Na een uur vond mn familie het welletjes en hebben ze me naar de plaatselijke kliniek gebracht. Ik was inmiddels een aantal keren flauwgevallen en had flink overgegeven dus heb niet veel van de paniek meegekregen. Bij de kliniek ben ik onmiddelijk aan het infuus gelegd en heb ik een aantal prikken gehad. Het bleek dat ik compleet was uitgedroogd en een buikvirus had. Na een paar uur ging het stukken beter en mocht ik met een tas vol medicijnen weer naar huis.
Inmiddels voel ik me weer helemaal top en drink ik me helemaal suf, wat resulteert in 3x zoveel toiletbezoekjes als normaal, haha!

Afgelopen weekend zijn we naar Monteverde geweest, een regenwoud. De eerste avond (vrijdag) hebben we een nachtwandeling gemaakt om dieren te spotten. Heb tarantulas, slangen, luiaards en nog veel meer gezien! De volgende dag gingen we aan kabels door het oerwoud roetsjen, wow wat was dat gaaf! Aan het begin doodeng, maar daarna geweldig. je vloog over het oerwoud heen!
S avonds gingen we naar een uberluxe spa, heeeerlijk! Lekker cocktails gedronken en gerelaxt. De volgende dag zijn we naar een wildpark en een waterval geweest, kortom een top weekend!

Deze week vliegt ook alweer voorbij, morgen gaan we paardrijden op het strand en deze week ga ik met Sabrina toch maar een poging wagen om te leren surfen:). Met Sabrina klikt het supergoed en ze komt me als het goed is gezellig opzoeken in Nicaragua tijdens Semana Santa.

Hoe is het daar in Nederland? Zijn er al vliezen gebroken bij iemand? Ben benieuwd!

Heel veel liefs! XXX

  • 12 Maart 2013 - 16:38

    Charlotte:

    He Esther!
    Wat super leuk om je verhalen te lezen ,echt gaaf wat je daar mee maakt!
    Heerlijk om je foto's te zien, hier is het weer een stuk minder, t vriest..:(
    Heel veel plezier daar, en heeel veel genieten!
    kus lot

  • 13 Maart 2013 - 21:09

    :

    Hee meis, wat een leuuuk verhaal! Weet je nog wat je voor je reis zei? "pff ik hoop echt maar dat het leuk wordt.." Volgens mij is dat echt helemaal het geval! Wat een coole dingen doe je daar allemaal zeg! Heeel fijn al die foto's van het strand en cocktails, jealousss! Blijf genieten! Dikke kusss

  • 18 Maart 2013 - 21:46

    Dets En Wout Van De Kleut:

    We worden jaloers wanneer we de verhalen lezen wat jij daar allemaal te zien en te doen krijgt,
    vooraf had je niet kunnen vermoeden dat het zo leuk zou worden.
    We wensen jullie nog mooie en fijne weken toe in Zuid Amerika.

    Groetjes van je tante Dets en Ome Wout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 3831

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 21 April 2013

Midden Amerika 2013

Landen bezocht: