Dag Pura Vida.. - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Esther Buuren - WaarBenJij.nu Dag Pura Vida.. - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Esther Buuren - WaarBenJij.nu

Dag Pura Vida..

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Maart 2013 | Costa Rica, Sámara

Hallo allemaal!

Drie weken later is hier dan mn volgende blog. Heb er eerder geen tijd voor gehad, haha!

De tijd in Samara is voorbij gevlogen. De tweede week had ik les van Byron. Het niveau ging weer een stukje omhoog:). Op woensdagmiddag gingen we met vijf meiden paardrijden. Zelfs ik had er zin in, haha!
Op een gegeven moment konden we kiezen waar we naar toe wilde. Er was een heel mooi strand, maar dat was wel 2 uur heen te paard en 2 uur terug, maar volgens hem was het ab-so-luut de moeite waard. Het strand was min of meer prive-eigendom van Mel Gibson, maar aangezien hij op dit moment niet aanwezig was, konden wij er heen. Na 1,5 dacht ik dat ik niet meer verder kon, haha! Alles begon al zeer te doen en we moesten ook nog de hele weg terug!
Maar toen we er na 2 uur waren, was het werkelijk adembenemend, heb nog nooit zo´n mooi strand gezien, dus het was alle moeite waard! We waren er precies met zonsondergang, geweldig! Alleen moesten we dus terug in het pikkedonker, doodeng. En Sabrina had een blind paard, hihi! Uiteindelijk zijn we veilig aangekomen.

Vrijdagmiddag na school was het tijd voor onze eerste surfles. Onze surfleraar was Marco en naar mijn mening had hij alles wat een surfleraar moet hebben, haha! Eerst kregen we een uitgebreide uitleg over golven, stroming, verschillende soorten boards etc. Daarna moesten we oefenen op het zand. Dat was al best pittig en voordat ik goed en wel in het water lag, was ik al flink moe. Maar het ging goed en bij de eerste keer stond ik er al op! Sindsdien ben ik helemaal verkocht en heb ik de rest van mn tijd daar bijna elke dag op een surfplank gestaan.

Het weekend daarna ging ik met 3 meiden naar Rio Celeste. Dat is een waterval en rivier waar het water zo helderblauw is dat het net lijkt alsof het gefotoshopt is. We vertrokken s ochtends om 7 uur met de bus. Het was een helse tocht en tot overmaat van ramp reed onze bus tegen een ander voertuig aan en moesten we nog ruim een uur in de hitte wachten. Uiteindelijk kwamen we na 7,5 uur aan in het hostel en hebben we daar gezellig met andere mensen gegeten. We zijn op tijd naar bed gegaan, aangezien onze wekker rond een uurtje of 6 weer ging. Iemand van het hostel bracht ons over een (zo kun je het niet eens noemen) weg naar de ingang van het park. Vervolgens zijn we aan de klim begonnen. Na een uurtje waren we bij de waterval en het was prachtig! Heb nog nooit zoiets gezien. Vervolgens hebben zijn we verder geklommen naar het meer en naar de hotsprings.
Die middag moesten we weer terug naar Samara met de bus en ik zag alweer een laaange tocht voor me. Toen we uiteindelijk bij het twee busstation waren, bleek dat we nog 1,5 uur op de bus moesten wachten en dan nog 2 keer moesten overstappen. Sabrina en ik waren er helemaal klaar mee, dus hebben iets gedaan wat ze eigenlijk compleet afraden: een niet officiele taxi genomen. Na een taxi rit van 2,5 uur over 120 km voor slechts 20euro pp, een paar koekjes en het feit dat we blond waren, kwamen we veilig aan in Samara. De bus zou zo´n 2 a 3 uur later arriveren.

Daarna begon de laatste week school. Op woensdag zijn we naar een strand naast Samara geweest, Carillo Beach. Ook echt prachtig en er was niemand te bekennen, heel idyllisch. Heen hadden we over het strand en door de bergen gelopen (zo´n 7 km totaal). Terug wilde we met de bus, maar die kwam niet opdagen. Gelukkig werden we opgepikt door iemand die in Samara woonde: surfdude, rookte wiet achter het stuur en had keiharde reggea op, geweldig!
Die week heb ik geslapen in een hostel, waar ik met Sabrina een kamer deelde. Elke dag lekker uit eten en woensdag en donderdag lekker stappen.

Vrijdag had ik mn Graduation en heb ik een mooi diploma gehad. Aan het eind van de week begon er een festival in Samara. Ik had afgesproken om samen met een van de lokale jongens daarheen te gaan, want het was een ervaring die je ´absoluut niet mocht missen´. Nou dat heb ik geweten.. Het was een rodeo, alleen zit er niet alleen iemand op de stieren, maar gaan er ook allemaal jongens (waaronder degene waar ik mee was) de ring in om de stier uit te dagen, nadat degene die op de stier zat eraf gevallen was. Doodeng!! Ik was dan ook blij dat het na een uurtje voorbij was. Daarna met nog een paar andere en Sabrina naar de Reggeanight geweest om mijn reis in Costa Rica af te sluiten.

Op dit moment ben ik Granada, Nicaragua. Reis ging allemaal goed en zit in een leuke accomodatie met een ander Nederlands meisje, erg gezellig! Morgen begin ik met mn vrijwilligerswerk! Ik ga in een project werken met straatkinderen, die ook verslaafd zijn/zijn geweest, voornamelijk aan het snuiven van lijm. Ga allerlei activiteiten met ze doen en ook de straat op om nieuwe kindjes te zoeken die hulp nodig hebben.
Woensdag komen Franzi en Sabrina hierheen en gaan we met zn drieen lekker 6 dagen reizen in Nicaragua, aangezien het paasvakantie is:)

Hoewel iedereen het van tevoren zei, en ik het niet helemaal geloofde, mis ik Samara ontzettend. Die plek heeft iets magisch dat niet te omschrijven valt, wat ervoor zorgt dat je eigenlijk nooit meer weg wil! De mensen, het strand, de sfeer, geweldig!
Gelukkig heb ik daar nu een paar lokale vrienden, waar ik altijd terecht kan:)

Hoe is het verder in Nederland? Ik zal proberen wat warmte op te sturen, want hier hebben we te veel!
Tot de volgende blog!

Liefs!!

  • 26 Maart 2013 - 01:18

    Victoria :

    HELLO
    vriend hoe gaat het vandaag
    Mijn naam is Miss Victoria
    ik zag je profiel nu
    en ik pak interesse in je als vriend om belangrijke discussie met jullie delen als vriend dus contact met mij opnemen via mijn e-mail adressen
    (elliotsvictoria60@yahoo.co.uk) voor
    beeld en andere discussie ok

  • 27 Maart 2013 - 17:38

    Tante Jannie:

    Hallo Esther
    Je reisvewrslag gelezen ,dit lijkt een vacantie,ben ook benieuwd naar het werk wat je gaat doen
    maar lijkt mij ook een ervaring die je heel wat niet zal willen missen. kom je nog wel terug?
    Een hartelijke groet van ons Oom Jaap en Tante Jannie

  • 28 Maart 2013 - 21:03

    Leo En Melie :

    Ha die Esther
    Wat heb jij een vacantie heb je nog wel school gehad wel een hele ervaring doe je op en dat zal je
    niet gouw weer vergeten
    Nu eerst je paasvacantie en dan je vrijwilligerswerk ik ben benieuwd wat en hoe dat is
    Nou Esther geniet maar lekker
    Een fijne vacantie en op naar je werk doe je best
    groetjes en een knuffel van ons

    Leo en Melie

  • 05 April 2013 - 14:50

    Tante Annie :

    wat een mooie werkvakantie leuk dat ik ook je verslagen kan lezen nog veel plezier gr

  • 11 April 2013 - 18:40

    Tante Melie:

    Hallo Esther
    Hoe is het er mee gaat het nog steeds goed en ben je al aan het af tellen om weer naar huis te
    gaan wel weer leuk he om je ouders en Peter weer te zien
    wij hopen je de eerste week in mei te spreken want wij gaan morgen vrijdag naar Texel te gaan
    Esther geniet deze laatste dagen een goede reis wel thuis


    g
    Groeten van oom Leo en Tante Melie






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1217
Totaal aantal bezoekers 3833

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 21 April 2013

Midden Amerika 2013

Landen bezocht: