La Pura Vida - 1 - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Esther Buuren - WaarBenJij.nu La Pura Vida - 1 - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Esther Buuren - WaarBenJij.nu

La Pura Vida - 1

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Februari 2013 | Costa Rica, Heredia

Hola!!

Jaa hier ie dan eindelijk, m´n eerste blog! Ik ben hier nu inmiddels een week en al redelijk gewend. Na vele tranen bij het afscheid, een vlucht van ongeveer 14 uur en 6 films verder kwam ik eindelijk aan in San José. Na alle officiele papieren te hebben ingevuld en mn koffer te hebben opgehaald (goddank kwam ie aan) stond mijn gastgezinvader Federico me op te wachten op het vliegveld. Na ongeveer twintig minuutjes te hebben gereden waren we thuis. Mn Tica mama (zo noemen ze dat hier), Carolina stond ook enthousiast op me te wachten. Verder hebben ze nog een dochtertje, Catalina. Het is een mooi huis en ik heb een mooie kamer. En het gezin is ontzettend lief. De taal was de eerste dagen erg lastig, maar het gaat nu steeds beter. De Nederlandse cadeautjes, met hulp van Amber, vielen gelukkig erg in de smaak.
Ik zit hier met nog een Amerikaans meisje in het gezin, dus dat is erg fijn!
Zondag gingen we meteen een dagje uit met het gastgezin naar een soort festival met paarden en cowboys. Nou ben ik dol op paarden, ehum. En soms liepen ze zo iemand omver in het publiek. Ook hebben we een oom en tante van Carolina bezocht die een boerderij heeft. Hij nam ons mee de jungle in om fruit uit bomen te hakken en van alles te proeven.
Maandag was mn eerste schooldag en hadden we een soort rondleiding door de stad, zodat we wisten waar we alles konden vinden. De lessen zijn erg leuk en ik ben ook al een aantal keer met een paar meiden naar dansles en kookles geweest op de school.
Ik heb elke ochtend les van 8.30-12.30 en daarna lekker vrij om dingen te doen en om huiswerk te maken. Dinsdag had ik geholpen met koken bij mijn gastgezin. Ik weet niet wat voor soort fruit ik schoon moest maken, maar mn handen zijn nog steeds niet helemaal schoon. In de avond was ik met mijn huisgenootje, nog een Amerikaans meisje en twee meisje uit Costa Rica die Spaans studeren wat wezen drinken. Het eerste uur hebben we Spaans gepraat, daarna Engels, was erg gezellig!
Woensdagavond zijn we met negen meiden naar de film Silver Linings geweest met Bradley Cooper, super goeie film, echt een aanrader. Geloof dat ie in Nederland sinds afgelopen donderdag draait.

Donderdag ben ik op mijn tweede tripje geweest naar een natuurpark. Er waren toekans, vlinders, gifkikkers en kolibries en heel veel mooie bloemen en planten en een waterval. Hebn een toekan op mn arm en schouder gehad. Mijn buurman dacht dat het een nepvogel was, maar nee, hij is echt:P.
Dit weekend ben ik vanuit school op een trip naar Montezuma geweest. Dat is een plaatsje aan de kust, dat veel hippies trekt. Ik vond het geweldig. Er heerste een heerlijk carabisch, reggea sfeertje en je rook de hele dag de geur van marihuana. Ik voelde me dus stiekem wel een beetje thuis. Het was een reis van ongeveer 4 uur en onderweg hebben we echte wilde apen gezien. Zaterag gingen we met de boot naar Isla Tortuga om te snorkelen en te zwemmen. Heb super mooie vissen gezien, jammer dat ik geen onderwatercamera heb. Vandaag (zondag) zijn we nog naar een waterval geweest en ook daar kon je zwemmen.

Ik heb hier veel wifi gelukkig, dus kan lekker veel met Peter en mn vriendinnetjes appen:). Als er roddels, babynieuws, onzin of wat dan ook te melden valt, let me know!

Mis jullie! Dikke kus vanuit Costa Rica

  • 25 Februari 2013 - 10:19

    Simone:

    Zo te horen heb jij je nog geen moment verveeld! :) Geniet ervan en kijk uit naar je volgende verhalen!
    xxxx

  • 25 Februari 2013 - 12:49

    Nettie:

    Een leuk reisverslag, fijn dat je zo geniet van alles voordat je het weet zijn de 6 weken voorbij
    Misschien zeg je dan het was eigenlijk te kort.
    we kijken vol verwachting naar je volgende verslag.
    xxxxx van Nettie en Anton

  • 03 Maart 2013 - 16:57

    Anke :

    probeer vriendjes met je te worden maar dat lukt nog niet.
    Maar peter komt zo bij jou thuis en volgens je ma weet die aaaaaaallllesssssss!
    Wil graag op de hoogte blijven.
    Geniet met volle teugen van deze weken
    Lieve groet,
    tutte

  • 06 Maart 2013 - 18:34

    Tante Melie En Oom Leo:

    Hoi Ester ,we hebben vernomen dat je hetbehoorlijk goed naar je zin hebt.
    Dus vel beter dan een verdrietige heimwee brief.
    Leuk dat je van uit school steeds leuke tripjes maakt kost niks extra en toch veel plezier
    Kun je met de spaanse taal al een beetje uit de voeten ? Lijkt me erg lastig ,als er al zo veel indrukken
    op je af komen ,en om je dan ook nog op de gramatica te moeten concentreren.
    Pas goed op je zelf .
    Hartelijke groet en liefs van uit Barneveld
    We zien je nieuwe verslag met belangstelling tegemoed.

  • 09 Maart 2013 - 23:47

    Anton En Nettie:

    Hoi Esther
    Horen van je moeder hoe het met je gaat, horen positieve berichten.
    wat goed dat je een 9 voor je spaans had, leuk dat je mooie tripjes maakt, je zal wel veel indrukken opdoen en veel foto;s maken, nou die komen we zeker bekijken hoor !!!!
    Zal je wel goed op je water huishouding letten ?
    Hier gaat alles wel weer goed, Anton krabbeld langzaam weer op.
    We wensen je heel veel plezier en geniet van je tijd dat je daar bent, haal er zo veel mogelijk uit.

    Groetjes uit Maarssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 3843

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 21 April 2013

Midden Amerika 2013

Landen bezocht: